遠藤 誠二

遠藤 誠二

エンドウ セイジ

  • 教授
  • 学位:Ph.D

基本情報

所属

  • 政治経済学部 / 経営学科
  • 経済学研究科 / 応用経済学専攻
  • マイクロ・ナノ研究開発センター

詳細情報

研究キーワード

  • リレーションシップ・マーケティング

研究分野

  • 人文・社会 商学

受賞

  • International Conference of Asian Marketing Associations, Best Paper Exploring the Customization Decision Support System

論文

世界も注目したマス・カスタマイゼーションの30年

顧客と企業の関係:デモグラティク・デザインからデモグラティク・コー・デザインへ

What Matters the Most? The Key Factors That Lead to a New Service Adoption

Exploring the Customization Decision Support System Using Waypoint Solutions,

カスタマイゼーションの日米比較:かつてのカスタマイズ社会は、どこにいったのか?

セルフ・サービス・ソサエティー:カスタマイゼーション3.0に向けて

The Investigation on Dimensions of E- satisfaction for Online Shoes retailing

Mass Customization for Long-Term Relationship Development: Why Consumers Purchase Mass Customized Products Again

Developing Direct Relationship between a Manufacturer and Consumers: Four Group Cases

講演・口頭発表等

  • Differences in Types of Product Customization: Comparison of Japanese and Western Firms
  • Expressed/Latent Needs for Co-Creative Fashion Products
  • “Exploring the Customization Decision Support System” (Best Paper)
  • Integration System of Mass Customization and Mass Production as a Market-Oriented Production System
  • The Ambidextrous Market Orientation with Mass Customization and Mass Production Strategies
  • Decision Making Processes between the Integrated Shopping System and the Exclusive Shopping System.
  • Mass-Customized and Mass-Produced Product Shopping in a Single Website Environment
  • Consumer Involvement in the Online Shopping for Mass Customized Products
  • Exploring the Relationship between Consumers and Apparel Manufacturers through Direct Communication

担当経験のある科目

  • サービス・マーケティング
  • マーケティング入門

所属学会

  • 日本商業学会

ResearchMapへ移動します

取材・研究に関するお問い合わせ先

取材に関するお問い合わせ

大学広報部企画広報課

Tel. 0463-58-1211(代表) Fax. 0463-50-2215