ラップ マイケル ジェームズ

ラップ マイケル ジェームズ

ラツプ マイケル ジエームズ

  • 准教授
  • 学位:博士(文学)

基本情報

所属

  • 文理融合学部 / 地域社会学科
  • 九州教養教育センター

詳細情報

研究キーワード

  • CBI
  • 教員育成
  • 心理測定
  • 学習者自律性
  • カリキュラム開発

研究分野

  • 人文・社会 外国語教育 学習者自律性、教員教育、心理測定

受賞

  • Kumamoto University Graduate School KDS (Doctoral Scholarship)
  • Kumamoto University Graduate School KDS (Doctoral Scholarship)

論文

日本の大学における習熟度別英語クラスに関して学生の捉え方

Academic English and Curriculum Development: Materials Evaluation Under a Content Based Instruction (CBI) Rationale

Developing a New Locus of Control Instrument: The Abridged Kambara Scale

Developing Academic English for the New Curriculum at Tokai University

学習者の自律性、統制の所在と外国語学習 ―鎌原の統制の所在尺度における仮説としての得点構造特性の妥当性検証―

Recommended Modifications to the Kambara Locus of Control Scale

鎌原氏のローカス・オヴ・コントロール(統制の所在)尺度で日本の高校生から収集したデータに対するの探索的因子分析

Using Focus Groups for Qualitative Feedback on Psychometric Instruments

Examining the Kambara Locus of Control Scale

Meeting Teacher Goals through Collaborative Lesson Study: Improvements in Classroom English

Helping Pre-service Teachers Enter the Community of Practice of Professional Educators through Collaborative Lesson Study

Social Constructivism as the Theoretical Underpinning for the Employment of Collaborative Approaches such as Lesson Study Towards Teacher Development

Investigating the Application of Collaborative Lesson Study in a Japanese Junior High School

Development and Implementation of a Comprehensive Speaking Test for Japanese Junior High School Students: Focusing on Accuracy and Fluency

書籍等出版物

  • Global English (2nd edition)
  • Global English

講演・口頭発表等

  • Refining the Kambara Locus of Control Instrument
  • Using a Mixed Methods Approach for Psychometric Instrument Investigation
  • Gaining Students' Insights into Psychometric Instruments using a Focus Group Approach
  • Effects of Lesson Study on Pre-service Teacher Training

所属学会

  • 全国語学教育学会

ResearchMapへ移動します

取材・研究に関するお問い合わせ先

取材に関するお問い合わせ

ビーワンオフィス(広報担当)

Tel. 0463-63-4670(直通)